TILLYKKE DANMARK
- Jubilæumsfest på højskolerne

Knap 50 højskoler afholder lokale fejringsaktiviteter d. 7. november, som er den dato, der officielt markerer jubilæumsdagen for den første danske højskole.

VÆR MED TIL AT FEJRE HØJSKOLERNE

Den 7. november 1844 åbnede den første danske højskole i Rødding og lagde dermed grunden til en bevægelse og en skoleform, som har haft afgørende betydning for udviklingen af det danske samfund.

På højskolerne har dannelse og uddannelse gået hånd i hånd og medvirket til at oplive og oplyse, så vi i dag har et af de mest sammenhængende og oplyste samfund i verden.
Der er i dag 70 højskoler i Danmark.

Vi markerer jubilæet landet over. Ikke blot ved at se tilbage og fejre fordums bedrifter, men ved at invitere ind til en samtale om, hvordan vi fortsat kan medvirke til at præge udviklingen af det danske samfund.

Vi håber, at mange vil komme forbi en af de højskoler, som inviterer til debat, sang, optræden og fest.

Her kan du fejre jubilæet den 7. november 2019: