Medier, samfund, politik og rejser

Er du vild med at debattere eller overvejer du at blive journalist, kan højskolen være et godt sted at starte. Du kan dyrke din interesse for politik eller medier og tilegne dig nye evner inden for formidling. Du kan også komme ud i verden, og lære dig selv bedre at kende.

Fokus på kommunikation, samfund og medier

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem. Der findes et væld af tilbud inden for samfundsfag, medier, kommunikation, it og journalistik.

Fagene kan kombineres med andre emner, så du for eksempel både har film og økologi.

Se kurser i Medier, samfund, politik og rejser

Se højskoler med fag inden for Medier, samfund, politik og rejser

Det at diskutere samfundet med folk på min egen alder har udvidet min horisont

Sarah, samfundsfag

Mød Sarah, der har samfundsfag

Sarah ville udfordre sig selv. Derfor er hun taget på højskole, hvor hun kan afprøve og udforske sine tanker om samfundet. På skolen møder hun en masse inspirerende mennesker og oplever lærere, der brænder for deres fag.

Jeg bliver klogere på mig selv, når jeg forsøger at forstå verden omkring mig

Sarah, samfundsfag

Bliv klogere på verden omkring dig

Hvad enten du undersøger, hvordan sociale medier påvirker vores intelligens eller du diskuterer amerikansk politik, så vil højskolen udvide din horisont. Du rejser ud, eller får viden, der giver dig nye perspektiver i din dagligdag.

I filmen herunder kan du få en fornemmelse af, hvordan medier, politik og samfund undersøges på højskolen.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser