Gerlev Idrætshøjskole

Er du til bevægelseskunst, bidt af en gal bold eller leder du efter udendørs eventyr og et fællesskab, du kan tage med dig resten af livet? Så er Gerlev stedet for dig. På Gerlev er idræt og bevægelse for alle. Nybegyndere såvel som rutinerede idrætsudøvere.

DIN BEDSTE TID VENTER FORUDE

Vi lover dig en oplevelse for livet. Vi bor på skolen, spiser sammen, træner side om side, inspirerer hinanden på tværs af køn og nationalitet, griner, hygger, rejser og fester i fællesskab. Uanset om du er til bevægelseskunst, holdsport eller udendørs eventyr, finder du et forløb, der udvikler dig – som studerende, som sportsudøver og som menneske.

På Gerlev vælger du enten et 6 måneders forårshold eller et 4 måneders efterårshold. Dit skema er bygget op omkring hovedfagsidefagstudiefag og fællesfag. Hovedfag og sidefag vælges ved tilmelding - studiefag vælges ved ankomst.

Bliv elev.

Vores kernefag

Boldspil
Cross-training
Fodbold
Idræt og sport
Outdoor
Skisport
Volleyball og beachvolley
Dans
Friluftsliv

Fag og emner

HOVEDFAG

Hovedfaget giver faglig fordybelse og mulighed for at udvikle og udfordre dig selv i et fællesskab. Gerlevs hovedfag er med 10 lektioner ugentligt det største fag, vi tilbyder. Du kan vælge mellem 13 hovedfag, fordelt på to perioder.

SIDEFAG OG STUDIEFAG

Ud over hovedfag vælger du et sidefag og to studiefag.

Sidefaget giver dig mulighed for at prøve kræfter med en anden idræt udover dit hovedfag. Spring ud, hvor du ikke kan bunde og lad dig inspirere. Opdag måske sambaen i grønlændervendingen, bliv ven med naturen og surfbrættet eller kast dig på “floor” til HipHop-musik. Sidefaget fylder 6 lektioner ugentligt.

Studiefag er en bred vifte af fag, som ikke er fysisk idræt. Det kan være idrætsrelaterede fag, kreative fag, pædagogiske fag, håndværksfag eller fag med ledelsesperspektiver.

Sidefag og studiefag vælger du efter ankomst til skolen. Hver gang udbydes 4-6 forskellige fag, og fagene varieres året igennem.

Praktiske informationer

Gerlev ligger naturskønt, nær København og Odense, med fantastisk udsigt til Storebælt og masser af frisk luft og dejlige udendørs faciliteter.

Køkkenet på Gerlev er både moderne og erfarent - og vi lægger vægt på råvarer og producenter, som gør, at elever, kursister og gæster trygt kan spise fra vores buffet uden at skulle tænke over forurening af klima eller dyrevelfærd.

Vi har enkeltværelser, dobbeltværelser samt enkelte 3-mandsværelser.

RUNDVISNING

Du er altid velkommen på et uforpligtende besøg, så du selv kan opleve stemningen, faciliteterne og møde elever og lærere. Vi har altid tidligere elever klar til at tage imod dig.

Ring 58 58 40 65 og få en rundvisning.

Skoletype

Idrætshøjskole

Priser

Prisen på Gerlev deles op i skolepenge, som dækker kost, logi og undervisning, et indmeldingsgebyr, et engangsbeløb til materialer og udgifter til rejser.

Læs mere om økonomien her.

Information om elevpladser

Elevpladser: 140

Rejser

Hvert forløb rummer uforglemmelige rejser til forskellige destinationer, hvor du kan prøve kræfter med alt det, du lærer hos os. Her dykker vi ned i kulturen, i idrætsmiljøet og i det fællesskab, der skifter puls og indhold.

Læs om rejserne her.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Konference: Fra 10-200 personer med mulighed for leje af div. spændende idrætsfaciliteter. Overnatning: 16-24 dobbeltværelser samt mulighed for sovesale. Udlejning kun i perioden 1. september – 15. juni.

Kontakt højskolen

Gerlev Idrætshøjskole