Gymnastikhøjskolen i Ollerup

Om skolen

Ollerup er en international højskole med fokus på idræt, frivillighed og fællesskab.
Som elev på et af vores lange ophold, skal du vælge et af følgende linjefag:

Almene fagområder og interessante valgfag er selvfølgelig en del af hverdagen på højskolen.

Det kræver ingen særlige forkundskaber at være elev på Ollerup, hverken mht. uddannelse eller idrætslige færdigheder. Men vi forventer, at du er med og tager del, når du er elev. Til gengæld får du inspiration og mulighed for at udvikle nye sider af dig selv. Du får stimuleret din kreativitet og fantasi, samtidig med at du bliver afklaret i forhold til din uddannelse og fremtid.

På Ollerup er der plads til at være anderledes og til at være sig selv. Vi har både tid og plads til dig!

Vores kernefag

Dans
Forberedelse til Politiuddannelse
Idræt og sport
Parkour
Rytmisk gymnastik
Springgymnastik
Træner- og instruktøruddannelser
Projektledelse
Sundhed

Fag og emner

Praktiske informationer

Vores aktuelle kurser

Korte kurser

Familiekurser, 2. juli - 6. juli, 1 uge
Familiekurser, 7. juli - 13. juli, 1 uge
Familiekurser, 14. juli - 20. juli, 1 uge
Familiekurser, 21. juli - 27. juli, 1 uge

Skoletype

Idrætshøjskole

Her kan du læse om priser og økonomi

Information om elevpladser

Elevpladser: 260

Rejser

Her kan du læse om vores studieture

Konference- og udlejningsfaciliteter

Unikke omgivelser og moderne konference faciliteter. Kurser, konferencer samt dags- og aftenmøder. Vi sammensætter gerne et program, som passer til netop din virksomheds behov og ønsker. Læs mere om Gymnastikhøjskolen i Ollerups faciliteter

Undervisningssamarbejde

Højskolen er den første af gymnastik- og idrætshøjskolerne i Danmark fra 1920 og er med sin historie og arkitektur nationalt klenodie.
Der er udarbejdet historisk lettilgængeligt undervisningsmateriale om skolen og dens virke.

Gymnastikhøjskolen i Ollerup er med et meget bredt fagtilbud i stand til at tilbyde fagintegration mellem: Idræt, Historie, Dansk, Kunst og Arkitektur.

Kontakt højskolen

Gymnastikhøjskolen i Ollerup