Højskolen Skærgården

Skærgården er en højskole for voksne i alle aldre, som er på vej mod nye faser i livet. Hos os kan du bevæge dig fra én vægtklasse, én livsfase eller én sindstilstand til en anden - og samtidigt nyde alt det fantastiske et højskole-ophold kan tilbyde dig.

SUNDHED - LIVSSTIL - TRIVSEL - SKABERGLÆDE

Glæd dig til kvalificeret undervisning, masser af samvær, eget værelse med bad & toilet, sund og velsmagende kost, enestående natur, masser af motion, fællesskab, bevægelsesglæde og meget, meget mere…

Besøg os på www.hjsk.dk

Vores kernefag

Idræt og sport
Kostomlægning
Krop og psyke
Livsstil
Livsstilsændring
Selvudvikling
Sundhed
Maleri
Naturen
Psykologi

Fag og emner

Lange kurser

Skærgården er højskolen for dig, der ønsker at arbejde med personlig udvikling, trivsel, kreativitet og omlægning til en sundere livsstil. Vi arbejder med følgende specialer:

• Livsstilsændring - for dig, som gerne vil arbejde med dig selv og din sundhed og trivsel - herunder med vægttab.

• Trivsel - for dig, som er på vej mod en ny fase i livet og har brug for ny viden og inspiration, en sundere livsstil og socialt samvær.

• Skaberglæde - for dig, som ønsker et sundt og meningsfuldt liv, hvor du bruger hænderne aktivt og kreativt til at skabe livsglæde og positive forandringer.

Korte kurser

Hen over året tilbyder vi korte kurser af 6-7 ugers varighed på henholdsvis LivsstilslinjenTrivselslinjen og Skaberglæde linjen. Disse kurser fungerer som en integreret del af de længere forløb.

Sommerkurser

I skolernes sommerferie tilbyder vi desuden kurset Sundhed og Livsstil, som er et kursus af 2-ugers varighed med fokus på vægttab og trivsel. Parallelt med dette kursus tilbydes ugekurset Sundhed og Trivsel.
Endelig tilbyder vi vores Familiekursus ved skov, sø og bæk - hvor vi inviterer hele familien på store højskoleoplevelser.

Praktiske informationer

På Skærgården bor du på enkeltværelse med eget bad og toilet. Overalt på skolen og i elevhusene er der trådløst netværk. Der er 6 km til Herning.
Højskolen ligger naturskønt med egen sø og skov lige ved døren. Der er gode muligheder for varieret motion inde og ude, værksteder med plads til udfoldelse - og der er også fred og ro til at mærke efter og fordybe sig i nuet.

Læs om Højskolen Skærgårdens faciliteter

På højskolen er der fokus på sund mad og hensigtsmæssige vaner.

Holdstart og varighed

Du har mulighed for at vælge et langt ophold på 12 uger eller mere - eller et af vores korte kurser på 6 eller 7 uger.

Skoletype

Livsstilshøjskole

Læs om priser og betaling

Information om elevpladser

Elevpladser: 56

Børn med på lange kurser

Højskolen har eget skoletilbud. Daginstitution i nærområdet. Ring og hør nærmere.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Dejlige naturskønne rammer til dag- og aftenarrangementer for mellem 10 og 50 personer. Ingen overnatning.

Kontakt højskolen

Højskolen Skærgården