Johan Borups Højskole København

Har du lyst til at gå på højskole i hjertet af København? Johan Borups Højskole ligger ved Frederiksholms Kanal i et gammel palæ med udsigt til Christiansborg.

Om skolen

KUNSTNERISK NORDISK HØJSKOLE I HJERTET AF KØBENHAVN

Johan Borups Højskole har en klar kunstnerisk profil, og underviserne har ud over deres arbejde på højskolen en aktiv karriere inden for arkitektur, kunst, teater, litteratur, design, sport, musik og dokumentarfilm.

LINJER

FORFATTER
NYE REJSENDE
DOKUMENTARFILM
TEATER & SCENEKUNST
ARKITEKTUR & KUNST
DESIGN
MUSIK

EFTERMIDDAG OG AFTEN PÅ SKOLEN

Meget af det sociale liv opstår helt spontant, men vi har også masser af planlagte events. Nogle gange går vi i teatret eller biografen sammen, vi holder ferniseringer, koncerter, oplæsningsaftener, ser film i vores egen biograf, synger om torsdagen og holder spændende arrangementer i vores kulturhus. Men der er også plads til, at man kan sidde stille i vores bibliotek og læse en bog.

BESØG OS

Du er meget velkommen til at komme og besøge os. Så kan du med egne øjne se skolen og dens faciliteter, og du kan få en snak med os om, hvad vi har at byde på.

Hvis du har spørgsmål om vores højskole og linjer, hvis du gerne vil have en rundvisning, eller vil tilmelde dig. Er du velkommen til at kontakte os på +45 3312 3445, borups@borups.dk. Du kan se og læse en masse mere om højskole på vores instagram

Vores kernefag

Arkitektur
Design
Rejser (over 2 uger)
Litteratur
Sangskrivning
Skuespil
Teater

Fag og emner

FORFATTER
Få skærpet dit sprog og prøv kræfter med forskellige udtryk. Vi tilbyder dig unikke rammer for inspiration og fordybelse i at skrive både poesi og prosa.

DOKUMENTARFILM
Arbejd med historiefortællingen og dens betydning for vores forståelse af os selv og den verden, vi lever i. Du kommer bl.a. til at undersøge dit billedsprog og få en bevidsthed om metoder i arbejdet med dokumentariske medvirkende.

TEATER & SCENEKUNST
Den workshopbaserede undervisning vil udvikle dine færdigheder gennem selvstændige projekter og samarbejder inden for både den traditionelle og eksperimentelle scenekunst

ARKITEKTUR &  KUNST
Bliv udfordret i forskellige metoder og materialer som collage, støbning, foto, video, konstruktion, installation mm. På linjen vil vi forsøge at have et sprog for arkitektur og kunst gennem samtale og præsentation.

DESIGN
Vi arbejder med design i mange facetter - både visuelt, rumligt og i produktform - og gennem forskellige workshops vil du opnå færdigheder inden for den bredde palette i designfeltet.

MUSIK
Sangskrivning er hovedåren på Johan Borups musiklinje. Undervisningen foregår som en blanding af oplæg, workshops og individuelt arbejde med løbende feedback.

Praktiske informationer

DET BEDSTE KØKKEN!
Det er en helt bevidst prioritering, at Johan Borups Højskoles køkken skal ligge i den absolutte superliga. Vores køkkenchef Charlotte Grønlykke har flere års erfaring ud i det gastronomiske, bl.a. fra selvstændig restaurantdrift, og hun er kendt som kogebogsforfatter.

Køkkenet serverer dagens tre hovedmåltider - og lidt lækkert ind imellem - og alle måltiderne er inkluderet i kursusprisen. Der serveres spændende, varieret og sund mad fra hele verden.

Vi spiser ikke blot for at blive mætte - vi spiser for at få oplevelse!

BOLIG
Johan Borups Højskole er elevernes hjem. Her spiser du alle dine måltider, og her sker der noget fra tidlig morgen til ud på aftenen. Vi har bare ikke nogen senge, så du skal finde et sted at sove ude i byen.
Vi hjælper gerne med links til boligsøgning, send os en e-mail borups@borups.dk eller ring: +45 3312 3445

Vores aktuelle kurser

Korte kurser

Emnekurser, 15. juli - 21. juli, 1 uge

Lange kurser

Skoletype

Bred almen højskole

Priser

Læs om priser her

Information om elevpladser

Elevpladser: 100

Rejser

Hvert semester tager vi på refugierejse, som er en mulighed for fordybelse og arbejdsro. Vi tager afsted med vores linje, nogle semestre sammen med en anden linje, og fælles for alle rejser er, at vi rejser til lands og til vands - ikke i luften.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Udlejning til møder, konferencer, receptioner, personaleseminarer, modeshows, koncerter mv. Både dag, aften og weekend. Ingen overnatning. Skolens kvalitetskøkken kan levere maden. Læs mere HER

Undervisningssamarbejde

Kære Gymnasium