Vestjyllands Højskole

Vestjyllands Højskole er en almen højskole med hovedfag i dans, musik, håndværk, maleri, keramik, permakultur og udeliv. Her kan du dyrke de nære venskaber, gå ture i forundringens have, bruge masser af tid i værkstederne, tage på tur til vesterhavet, synge til sangaftenerne og være med til masser af fælles aktiviteter.

Om skolen

Ude på landet, tæt på Ringkøbing fjord og 20 kilometer fra vesterhavet.

Vestjyllands Højskole er en almen-kreativ folkehøjskole med plads til 80 elever.

De lange kurser starter i januar og februar og slutter i Juni. Efterårskurset begynder i august og slutter i december. ​​Hen over sommeren og nytår har vi ugekurser.

​Vores faciliteter er der adgang til døgnet rundt: Klatrevæggen, udekøkkenet, dansesalen, musiklokalet, Det runde hus, hvor du kan dyrke yoga. Bryggers lokalet, hvor der fermenteres og tekstillokalet med uld, spinning og syning.

Vi har elever fra hele verden, men flest danske elever på både lange og korte kurser. I weekenderne finder vi sammen ud af hvad der skal ske. Der vil altid være mange forskellige aktiviteter.

I løbet af året har vi kulturelle arrangementer med kunstnere udefra.

Vestjyllands Højskole har siden 1986 haft fokus på bæredygtighed og grøn omstilling. Skolen er selvforsynende med strøm og varme. Vores køkken bruger økologiske råvarer, som vi køber lokalt eller dyrker i vores egen have.

Højskolelivet handler ikke kun om faglighed. På Vestjyllands Højskole er der tid til dig selv og fordybelse.

Vores kernefag

Billedkunst
Keramik og Raku
Kunsthåndværk
Maleri
Tekstil
Dans
Friluftsliv
Selvudvikling
Sundhed

Fag og emner

På Vestjyllands Højskole har vi et bredt udvalg af fag. På de lange kurser sammensætter du selv dit skema.

Vælg om du vil fordybe dig i håndværksfag, danse, arbejde med selvforsyning, møde naturen i udeliv, udforske verden omkring os, eller prøve lidt af det hele. Vi har 20 forskellige fag, du kan vælge imellem.

Vores fag er:

Musikalitet

Percussion

Praktiske informationer

Når du er her er, vil Vestjyllands Højskole altid være åben.

Værelserne er både enkelt og dobbelt. Der er det du har brug for; Seng, sengetøj, skrivebord, stol og håndvask på alle værelserne. Hvis der er ledige pladser er det muligt at skifte værelse under dit kursus. Prisen varierer afhængigt af, om du ønsker et enkeltværelse, et dobbeltværelse eller et værelse med eget bad og toilet.

Vestjyllands Højskole vil gerne give dig så meget med som muligt, mens du er her. Derfor holder vi ikke efterårsferie og vinterferie og holder undervisningsfri i påskedagene.

Køkkenet tilbereder sunde og velsmagende måltider og bruger friske økologiske grøntsager fra vores egen have eller fra lokalområdet. Køkkenet tilbereder veganske og vegetariske retter hver dag og imødekommer allergener.

Venner og familie er velkomne på besøg og til overnatning i weekenderne.

KONTAKT:
Mail. kontor@vestjyllandshojskole.dk

Vestjyllands Højskoles kontor 9675 3777

Vestjyllands Højskole hjemmeside

Du kan komme til en rundvisning. Du skal bare kontakte os.

Vores aktuelle kurser

Korte kurser

Emnekurser, 15. juni - 21. juni, 1 uge

Lange kurser

Skoletype

Bred almen højskole

Priser

Vores priser varierer afhængigt af, om du ønsker et enkeltværelse, et dobbeltværelse eller et værelse med eget bad og toilet.

Se oversigt over priser her

Information om elevpladser

Elevpladser: 85

Pitstop-rabat

Hvis du tager orlov fra dit studie, har du mulighed for at få pitstop-rabat.

Rejser

På de lange kurser er der en en studietur i Danmark, hvor alle er med.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Kapacitet: Max 100. Mindre grupper/møder gennem hele året. Økologisk køkken, grøn energi og udsigt til fjorden.

Handicapfaciliteter

Handicapvenligt indrettet, med elevator til 1. sal, store værelser og handicaptoilet.

Kontakt højskolen

Vestjyllands Højskole