Viborg Idrætshøjskole

Viborg Idrætshøjskole er noget helt specielt - venner for livet, de fedeste oplevelser, personlig udvikling - kort sagt, her er plads til alle og du bestemmer selv, hvad dit ophold skal indeholde, og så får du klart den bedste mad!

Vi giver dig oplevelser for livet og mulighed for personlig udvikling!

Viborg Idrætshøjskole byder på meget mere end sport og idræt!

Her får du mange nye venner, eventyr, personlig udvikling, sund livsstil, skønne rejser, personlig udvikling og en masse sjov og spas!

Viborg Idrætshøjskole er kendt for at have nogle af landets dygtigste instruktører og bedste faciliteter - både når det gælder indendørs og udendørs idræt.

Vores kernefag

Dans
Dykning
Forberedelse til Politiuddannelse
Idræt og sport
Kajak og kano
Klatring. Rapelling
Rytmisk gymnastik
Friluftsliv
Livsstil
Rejser (over 2 uger)

Fag og emner

Hvad enten du er til gymnastik, friluftsliv, skisport, vandsport, klatring, boldspil eller fitness kan vi garantere dig oplevelser, som du aldrig glemmer! Vi har blandt andet Danmarks eneste indendørs fos og Europas største kunstige klatrebjerg, hvorfra der er udsigt over Søndersø og Viborg by!

Vi har også politiskoleforberedelse i samarbejde med Politigården i Viborg. Kurset forbereder dig til optagelsesprøven på Politiskolen.

Er du til friluftsliv, så har vi i den grad rammerne - med vores placering lige op ad skov og sø, så bliver det ikke bedre... og så har vi for øvrigt nogle meget dedikerede friluftsfolk, som er klar på, at give dig den fedeste oplevelse!

Er du optaget af sund livsstil, så er det også muligt at dyrke på Viborg Idrætshøjskole. Det sunde liv handler ikke om rygrad. Det handler om værktøjer og viden, og det får du her.  Alle kan være med, når vi går i dybden med kost, motion, psyke, vaner og sundhedstrends.

Du kan også tag specialkurser på højskoleopholdet

Praktiske informationer

• Vi bor lige midt i den mest fantastiske natur med både sø og skov lige udenfor døren. Og hvis du tager cyklen, kan du nå ind til den nye regionshovedstad, Viborg, på fem minutter. Det siger sig selv, at du skal lede længe efter at finde bedre rammer for dit højskoleophold.
  • Faciliteterne og omgivelserne er helt i særklasse: Svømmehal, gymnastiksale, idrætshaller, springsal, beachvolleybaner, atletikstadion, stadion med fodbold- og basketbaner, klatrevæg og -bjerg, bådhus med kanoer, kajakker og paddleboards, værksteder og musiklokale, samt et stort træningscenter med det bedste udstyr fra TechnoGym, spinningcykler, TRX-stropper.
  • Skolen er røgfri.
  • Har du spørgsmål eller har du lyst til at se højskolens område og spændende faciliteter - så bare ring 86 67 20 11 - du kan booke en rundvisninghøjskolens hjemmeside!

Vores aktuelle kurser

Korte kurser

Familiekurser, 7. juli - 13. juli, 1 uge
Familiekurser, 14. juli - 20. juli, 1 uge
Emnekurser, 21. juli - 27. juli, 1 uge

Lange kurser

Kataloger

Hent højskolens kataloger

Katalog lange kurser

Katalog korte kurser

Skoletype

Idrætshøjskole

Du finder en oversigt over priser her

Information om elevpladser

Elevpladser: 150

Bliv elev - se alle vores kommende hold her...

Rejser

Studietur i efteråret turen går til Sydfrankrig, hvor du bliver rig på oplevelser i den fantastiske natur. Studietur i foråret, en skitur til Norge - der er plads til både begynderen og til dem der er født med ski eller snowboard under fødderne.

Kost

Højskolens køkken mestrer at lave specialkost til alle der måtte have brug for det.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Ideelle rammer og faciliteter for kurser, stævner, træning, møder, teambuilding, polterabends eller andre events – evt. kombineret med servering fra vores gode køkken. Kapacitet: op til 125 personer. Se mere på https://viborghuset.dk/

Undervisningssamarbejde

Viborg Idrætshøjskole er noget helt specielt - venner for livet, de fedeste oplevelser, personlig udvikling - kort sagt, her er plads til alle og du bestemmer selv, hvad dit ophold skal indeholde - og så får du klart den bedste mad!