Det er faktisk fedt at tage på højskole!

Du kan lære meget mere end dansetrin og teatersport på en højskole.

4 fyre står ude foran en teknisk skole. Det er tydeligt, at Martin er lederen. Han ser hård ud. Lasse og Steffen er medløbere. De taler om hvad de skal efter handelsskolen.

Martin og Jonas sidder på en højskole og diskuterer de fag, de har meldt sig til. Martin bliver inspireret og kommer til at drømme ...

Find ud af mere om højskoleophold

Hvor i Danmark kan man komme på højskole, og hvor lang tid varer et højskoleophold almindeligvis?

Følg linkene og bliv klogere på dine muligheder.

Hvad er et langt højskoleophold?

Hvor ligger højskolerne?

Hvilke fag kan jeg få?

Kan jeg bruge et højskolekursus som uddannelsesforberedelse?

Typiske spørgsmål og svar

Mangler du inspiration?

Tilmeld dig her, og få tilsendt mail med links til relevante højskoler. Eller søg fag og emner her.

Jesper Zuschlag

Højskolen gav mig retning

Jesper Zuschlag var på højskole for at fordybe sig i det han drømte om - teaterskuespil. Men højskolen gav ham en ny retning. Han er nu tv- og filmskuespiller i bl.a. DRs Satireprogram GenerationSoMe. Sammen med Julie Rudbæk laver Jesper Zuschlag satireprogrammer om aktuelle emner. Følg Jesper og Julie på Facebook

Det er også satiren, der er brugt som virkemiddel i de to film, han har lavet for højskolerne.

Læs hele interviewet med Jesper Zuschlag.

Find højskolekursus

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser

Hvad er en højskole?

Hvis du ikke helt har styr på hvad der gør en højskole til en højskole, så har vi et svar.

Få svar: hvad er en højskole

Fag og emner

De danske højskoler tilbyder tilsammen undervisning i mere end 200 forskellige fag.

Se fag og emner

Studieforberedelse

Forbered dig på videregående uddannelse eller bliv afklaret omkring din uddannelsesvej.

Bliv en bedre studerende og vælg det rigtige studie