Humanistiske fag og sprog

Interesserer du dig for sprog og kan du lide at fordybe dig, så er højskolen et godt sted. Her kan du kombinere din interesse for historie, filosofi og skrivning med andre typer af fag. Du kan udvikle dine evner og få sparring fra andre, der måske ved mere end du selv.

Fokus på humaniora og sprog

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem. Der findes et væld af tilbud inden for historie, kulturformidling, religion, psykologi, litteratur, filosofi, etik med videre. Fagene kan kombineres med andre emner, så du for eksempel både har psykologi og madlavning.

Se kurser i Humanistiske fag og sprog.

Se højskoler med fag inden for Humanistiske fag og sprog

Jeg har med vilje valgt fag, jeg ikke ved noget om. Jeg bliver konstant udfordret

Tobias, litteratur

Mød Tobias, der har litteratur

Tobias er taget på højskole for at prøve kræfter med litteratur og skrivning. Han bliver udfordret og finder rum til at fordybe sig i poesi og poetry slam.

Jeg synes, at man skal prøve højskole, for man får ikke lov til at leve på den her måde igen.

Tobias, litteratur

Kom ud af din comfortzone

Det kan være grænseoverskridende at præsentere sit første digt eller filosofiske tanker for andre, men din højskolelærer vil hjælpe til at skabe et trygt rum, hvor I sammen kan udvikle jer. Og det føles faktisk godt at komme ud af sin comfortzone.

I filmen herunder kan du høre elever fortælle om deres oplevelse med humanistiske fag og sprog på højskolen.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser