Nu skal Højskolesangbogen fornyes

Udgivet 05-04-2018

Så er det sikkert og vist. Processen med en ny 19. udgave af Højskolesangbogen er i gang. 18. udgave er fra 2006 og den nye udgave forventes at være klar i 2020.

Mange har et nært, ja nærmest lidenskabeligt forhold til Højskolesangbogen, der om noget repræsenterer den danske fællessangskultur. Den nuværende 18. udgave har efterhånden mere end 10 år på bagen, og tiden er nu moden til en ny udgave.

Mens fællessangskulturen ikke blot lever, men direkte oplever en opblomstring i disse år, og Højskolesangbogen med 400.000 solgte eksemplarer af nuværende udgave er blevet hvermandseje, er det vigtigt, at Højskolesangbogen indfanger nutiden, så kommende generationer også kender denne del af vores fælles historie og tradition. Og meget er sket de sidste 10 år. Derfor har udgiveren af sangbogen, Folkehøjskolernes Forening, sat arbejdet med en ny udgave i gang.

Læs mere på www.hojskolesangbogen.dk/nybog