Student 2018 - hvad nu?

Udgivet 26-06-2018

Tillykke til huen og eksamen. Hvad skal der så ske nu? Vi anbefaler selvfølgelig at tage på højskole, men anbefaler også at man finder det man er god til. I fem podcast på P3, kan du høre om andres liv efter en ungdomsuddannelse.

Stort tillykke til dig, der får hue på i denne tid - uanset hvad farve og form den har. Hvad skal der nu ske i livet? Det er et spørgsmål mange tager på højskole for at få besvaret.

P3 Podcast om livet efter gymnasiet

Højskolelærer Louise Krage har tilrettelagt fem podcast a ca. 10 min på P3, hvor du kan høre om andres liv efter en ungdomsuddannelse.

Liv, Oliver, Sari, Frederik og Emilie fik sidste sommer endelig studenterhuen på hovedet på Ribe Katedralskole. Foran dem ventede en hel dags fest, mad og stolte forældre på studentervognsturen rundt til alle fra klassen.

Men der ventede også en svær beslutning: Hvad skal der nu ske i mit liv? Nu er der gået et år. De har nydt friheden og mærket ansvaret, og der er truffet valg med stor betydning for resten af deres liv.

Hør podcast Efter festen

Tag på højskole

Vi hører ofte at højskole er et sted hvor man kan finde afklaring om retning på livet. Vi håber selvfølgelig, at mage slår vejen forbi en højskole. Men uanset set hvad vej man går, håber vi den er god for den enkelte.

Hvad er højskole?

Hvem kan komme på højskole?