Salah Zada vinder 20.000 kr. til højskoleophold

Udgivet 08-05-2018

"Højskolen er et sted, hvor jeg kan få nye venner, nye indtryk og blive inspireret af en masse forskellige mennesker"

Salah Zada

Vinder af konkurrence i forbindelse med Højskolernes Dag 2018

"Det er løgn", råbte en meget begejstret Salah Zada, da vi ringede ham op og fortalte, at han har vundet hovedpræmien på 20.000 kr. i tilskud til et højskoleophold efter frit valg. Han deltog i konkurrencen i forbindelse med Højskolernes Dag.

Salah havde længe drømt om at tage på højskole, men det virkede økonomisk uoverskueligt, indtil denne håndsrækning kom.

Salah er oprindeligt fra Syrien og har boet i Danmark i snart tre år. Han har været aktiv i mange sammenhænge i sit lokalsamfund, så han er i følge ham selv allerede kommet tæt på den danske kultur. "Men et højskoleophold vil bringe mig endnu tættere, håber jeg", fortæller Salah.

"Lige nu går jeg på HF i Faaborg og arbejder ved siden af. Min plan er at studere videre på universitetet, og jeg håber også, at opholdet kan afklare for mig, hvilken vej, jeg skal vælge. At få mulighed for at komme på højskole, hvor jeg både kan spille og træne fodbold er simpelthen et paradis for mig. Her kan jeg samtidig udvikle mig som person. Højskolen er et sted, hvor jeg kan få nye venner, nye indtryk og blive inspireret af en masse forskellige mennesker. Så jeg glæder mig!"

Salah Zada, kommende højskoleelev

Stort tillykke til Salah Zada!

Andre vindere

10 andre personer har fået besked om, at de har vundet Højskolesangbogen som app. Også tillykke til dem.