Camilla Kur

Hvad drømte du om at blive, inden du tog på højskole?

Inden jeg tog på højskole, drømte jeg om at blive personlig træner.

Hvorfor valgte du at tage på højskole?

Jeg valgte at tage på højskole, fordi jeg gerne ville være personlig styrketræner. Det var et målrettet valg, fordi fodboldkarrieren ikke varer evigt, og jeg gerne ville have noget at falde tilbage på. Og så har jeg altid interesseret mig for styrketræning. På højskolen fik jeg diplomtræner-3 uddannelsen, så det var en super mulighed at få den uddannelse med i bagagen.

Hvad betød højskoleopholdet for dig?

Højskoleopholdet betød utroligt meget for mig, fordi jeg fik den uddannelse, jeg har drømt om, og samtidig kunne jeg tage nogle linjefag ved siden af. Jeg fik kurser som kettlebell instruktør og DIF coach, så det har også lært mig utroligt meget om mig selv og andre.

Hvad var det bedste ved højskoleopholdet?

Det bedste ved højskoleopholdet var de tætte venskaber, man får. Man bliver knyttet sammen på en helt anden måde end uden for højskolerammerne. Der er rigtig mange sociale ting. Uddannelsesmæssigt var det også en stor ting for mig, fordi niveauet var højt. Samtidig var vi gode til at hjælpe hinanden og lavede en masse teambuilding. Det var nyt for mig, og jeg fandt ud af, at jeg er en holdspiller. Man bor, spiser, rejser og går til undervisning sammen. Det var en fantastisk oplevelse.
Noget andet godt ved højskoleopholdet var alsidigheden i de forskellige fag. Vi havde både mindfulness, teambuilding og hård styrketræning.

Har du stadig et netværk fra højskolen?

4 år efter højskoleopholdet har jeg stadig rigtig gode venner og veninder, som jeg ikke havde mødt, hvis ikke jeg havde været på højskole. Det er nogen, jeg vil have for altid.

Hvorfor vil du anbefale andre at tage på højskole?

Jeg vil anbefale andre at tage på højskole, fordi det har været en af de fedeste ting, jeg nogensinde har gjort. Både socialt og fagligt. Det er simpelthen bare en fantastisk oplevelse, der er svær at sætte ord på.

Tag på højskole – så finder I selv ud af, hvorfor det er så fedt!

Hvad er en højskole?

Hvis du ikke helt har styr på hvad der gør en højskole til en højskole, så har vi et svar.

Få svar: hvad er en højskole

Find højskolekursus

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser