HØJSKOLERNE PÅ PODCAST

Bliv oplyst, underholdt og inspireret i Højskolernes podcastunivers.

Blå Bog

601 sange udgør den 19. udgave af Højskolesangbogen. Her er sange til enhver lejlighed, årstid og den store kærlighed.

Gennem 10 afsnit tegner vi et portræt af 10 betydningsfulde danskere med sangbogen i hånden og stiller skarpt på deres absolutte højskolesangbogsfavoritter.

For 19. gang de sang

Højskolesangbogen er i evig fornyelse, og i 2020 blev det tid til den 19. udgave. De nye sange fortjener selvfølgelig en ordentlig præsentation.

Lyt med, når de to værter, Mikkel og Mikkel, taler med forfattere, komponister og eksperter. Hvert afsnit handler om én sang under ét tema.

Højskolen revisited

Lyt med, når Daniel Rye, Lea Korsgaard, og Gertrud Højlund og Jesper Theilgaard besøger deres gamle højskoler: Hvad står tilbage som det stærkeste minde, og hvordan har højskolen haft betydning for deres liv og karriere?

Podcastserien er lavet i samarbejde med Politiken.

Højskolens 10 bud

I forbindelse med højskolernes 175 jubilæum udgav FFD bogserien: "Højskolens 10 bud – på en skole for livet".

Eva Eistrup har sat fem af forfatterne i stævne til en samtale om temaerne: Højskolernes idéhistorie, Lær af lyst, Syng sammen, Tag ansvar, Fortæl historier.

HøjskoleÅnd

HøjskoleÅnd er en onlineserie på ti afsnit, der indeholder foredrag og fortællinger fra dygtige formidlere i højskoleverdenen. Hvert afsnit starter med en sang fra den nye højskolesangbog.

Undervejs

Undervejs er en podcastserie med tre unge, der har flugten som en fællesnævner og som gennem et højskoleforløb er blevet klædt på til at mestre det levende ord og bruge det til at fortælle deres historier.

Højskolebladet

Et kulturmagasin i bredeste forstand - artikler om højskolerne og omegn.

Lyt til podcasten her

Giv os i dag vort daglige bøvl

Podcasten tager lytteren med på opdagelse i højskolebevægelsens idé, opgave og praksis. I hvert program taler værterne med højskolepersoner og diskuterer forskellige temaer.

Podcasten er et samarbejde mellem Folkehøjskolernes Forening og Højskolebladet.

Lyt til podcasten her.

Morgensamling

I podcasten Morgensamling rejser en række fantastiske fortællere fra landets højskoler nogle af livets store spørgsmål. Smukt akkompagneret af nyfortolkninger af Højskolesangbogens kendte melodier.

Morgensamling er udgivet af Kristeligt Dagblad i samarbejde med Folkehøjskolernes Forening.