Frirummet - ny debatform afprøves

Udgivet 31-08-2016

Invitation til debat om ”Danmark i krig” på Tølløse Slots Efterskole mandag d. 5. september kl. 19.

Tølløse Slots Efterskole lægger mandag d. 5. september kl. 19 hus til verdenspremiere på en helt ny debatform.

Debattens tema er: "Er det nødvendigt, at Danmark deltager i krig?". De medvirkende politikere vil på anderledes vis blive konfronteret på deres holdninger, og borgerne får lejlighed til at hjælpe ordstyreren med at stille relevante spørgsmål.

Debattører:

Zenia Stampe (RV)
Jacob Jensen (V)
Marie Krarup (DF)
Nikolaj Villumsen (EL)
.

Alle borgere er meget velkomne til at deltage i debatten.

Om Frirummet

Det nye initiativ Frirummet, som er startet af EfterskoleforeningenFriskoleforeningen og Højskolerne, har som målsætning at skabe et frit rum for en ny og bedre debatkultur. I en frirumsdebat er der stadig plads til masser af uenighed og konflikt, men alle konflikter rummer dilemmaer og tvivl, og det skal debattørerne også forholde sig til i en frirumsdebat.

TrygFonden har doneret 3,9 mio. kr. til projektet som et led i deres mål om, at flere kan indgå i positive sociale fællesskaber.

Frirumsdebatten i Tølløse er en slags prøve på den nye debatform, der først for alvor løber af stablen i 2017 på friskoler, efterskoler og højskoler over hele landet.