Seniorer blev klogere på højskolernes tilbud

Udgivet 01-11-2017

Højskolerne var søndag d. 29. oktober repræsenteret på PFA Pensions messe ”Det gode seniorliv”. Ca. 1000 nyligt pensionerede mødte op og blev inspireret til at bruge deres pensionisttilværelse på højskolernes korte kurser.

Meningsfuld pensionisttilværelse

Allerede 10 minutter i åbningstid lukkede PFA Pension dørene op for de mange forventningsfulde gæster, der var mødt op til arrangementet ”Det gode seniorliv”. Lynhurtigt summede Østerbrohuset af spørgsmål fra nysgerrige mennesker, der var på jagt efter meningsfuldt indhold til deres nyligt påbegyndte seniorliv.

Højskolerne er en oplagt mulighed

På Højskolernes stand mødte vi mange gæster, der ikke havde været på højskole før. En del kendte til Højskolerne, men de færreste havde haft tid til at tage på et kort kursus i løbet af deres arbejdsliv. Nu glædede de sig til at nyde godt af bredden på de korte kurser. Det var tydeligt, at de betragtede højskolerne som en oplagt mulighed for at møde nye mennesker, dyrke skrinlagte interesser og få ny inspiration.

Fra jagt til kunst og samvær med børnebørn.

”Jamen, det er jo lige det vi skal næste sommer!” udbrød én af gæsterne begejstret, da hun i samarbejde med en erfaren højskolekursist fandt frem til det helt rigtige kursus på hojskolerne.dk. Hun og hendes mand interesserede sig meget for jagt og var glade for at opdage, at også denne interesse kan dyrkes på højskolerne. Andre spurgte interesseret ind til mulighederne for at deltage i kunstkurser eller at tage på familiehøjskole med børnebørnene.

Korte kurser for alle – og særligt for seniorer

Næsten alle de danske højskoler afholder korte kurser – mange af dem ligger om sommeren, men der er også masser af mulighed for at komme på højskole i en uge eller to i løbet af året, uanset hvor gammel du er.

Hvis du er senior og er særligt interesseret i at møde andre seniorer, så kan du tage et kig på de to danske seniorhøjskoler:

Seniorhøjskolen Nørre Nissum

Højskolen Marielyst