HØJSKOLE HACK: Kunsten at skralde din mad

Udgivet 26-04-2020

Theis Scherfig underviser i bæredygtig livsførelse på Uldum Højskole. Han giver gode råd til, hvordan man kan skralde sin egen mad. Husk at gøre det med fornuft. Gå efter frugt og grønt, og det der er pakket ind.

Theis Scherfig underviser i bæredygtig livsførelse på Uldum Højskole. Han giver gode råd til, hvordan man kan skralde sin egen mad - altså hente den i containere, hvor det er smidt ud. Han har fif til, hvordan du gør det til en god skraldetur. Husk at gøre det med fornuft. Gå efter frugt og grønt, og det der er pakket ind. Når du kommer hjem med skraldeguldet, smider du de varer ud, der ikke kan spises, og vasker det der kan spises. Den kan du gøre i 1 dl eddike og 10 dele vand.

HUSK: Kør god stil, når du skralder. Ryd op efter dig selv og søg dialogen.

Theis synes vi bliver ud mere taknemmelig for den mad vi spiser, når vi skralder

Læs mere om Bæredygtig Livsførelse på Uldum Højskole

Se hvilke

højskoler der underviser i miljø, økologi og bæredygtighed