HøjskoleÅnd: Onlineserie i 10 afsnit

Udgivet 27-01-2021

Med online-serien HøjskoleÅnd får du oplivelse, oplysning og ånd – på afstand. Serien indeholder foredrag, fortællinger og sange fra den nye højskolesangbog.

10 sange og fortællinger

Når verden er lukket ned, er der mere end nogensinde brug for at udbrede den særlige ånd, som har kendetegnet højskolerne de sidste 175 år. Den er svær at sætte ord på, men let nok at mærke: Når man gribes af en fortælling, forundres af et foredrag, oplives af en morgensang og mærker følelsen af at høre til i et fællesskab.

Serien udkommer i 10 afsnit, og hvert afsnit består af to dele: en sang og en fortælling. Sangene præsenteres af pianist Rasmus Skov Borring og sangerinde Julie Maria, mens fortællingerne er fortalt af dygtige formidlere fra højskoleverdenen.

Du kan se alle afsnit i serien her:

HØJSKOLEÅND

10 fortællinger og foredrag

Sange

Fortællinger

HøjskoleÅnd er en del af #HØJSKOLEFORHELEDANMARK - en virtuel højskole, der bringer højskoleånden ud, mens højskolerne ikke kan lukke verden ind.

På hojskolerne.dk/hojskoleforheledanmark finder du foredrag, undervisning, pocasts og inspiration, der alt sammen kan give dig et skud højskole i hverdagen.