Der er ledige pladser på højskolernes forårshold, og du kan starte med det samme

Udgivet 11-03-2021

Trænger du til fællesskab, kram og noget meningsfuldt at lave? På mandag åbner højskolerne, og det giver dig en unik mulighed for at slippe fri af coronaboblen og komme på højskole. Der er nemlig stadig ledige pladser.

Den bedste vaccine mod Corona-kedsomhed

Normalt ville det være tæt på umuligt at finde et højskolekursus med ledige pladser mit i et semester. Men fordi mange elever valgte at springe fra, da højskolerne lukkede ned, har mange højskoler nu ledige pladser på forårsholdene.

Derfor er der nu er en unik mulighed for at tilmelde sig et højskoleophold og få en oplevelse for livet. Du kan starte allerede i næste uge.

Se hvilke højskoler, der har ledige pladser

Højskoleliv i primærgrupper

Selvom pandemien stadig raser ude i samfundet, arbejder højskolerne på højtryk på at skabe trygge rammer, overholde sundhedsmyndighedernes restriktioner og etablere testforhold, så eleverne kan færdes så frit så muligt, når de starter på mandag.

Elevholdet deles op i Primærgrupper, som de skal sidde med i spisesalen, til morgensamling m.v. Det betyder til gengæld også, at man inden for primærgrupperne kan få lov at kramme og være sociale sammen, som man ville være det under almindelige omstændigheder.

Læs flere artikler om højskoleliv