Unge med flygtninge- og indvandrerbaggrund

For elever med flygtningebaggrund er et højskoleophold en særlig god måde at blive klædt på til et liv som samfundsborger i Danmark.

Gennem undervisningen, samværet med de andre elever, de daglige pligter, vejledning og fællesspisning er højskoleopholdet konstant medvirkende til at styrke deres danske sprog både mundtligt og skriftligt, og ikke mindst skabe et større netværk med danske unge.

Læs, hvorfor Khaled Ksibe valgte at tage på højskole

Må du gerne spise svinekød? Hvor kommer du egentligt fra? Hvad mener du om Israel-Palæstina? Spørgsmålene var mange de første uger af Nafisa Fiidows og Marek Azoulays højskoleophold, der lakker mod enden i disse dage. Vi mødte dem til en snak om, hvordan det er at gå på højskole, når man har minoritetsbaggrund.

Læs to minoritetselevers 8 anbefalinger til en mere mangfoldig højskole