Khaled Ksibe

Hvorfor tog du på højskole?

Jeg tog faktisk på højskole, fordi jeg gerne ville blive bedre til dansk. Jeg ville lære noget om den danske kultur og det danske samfund. Inden jeg tog på højskole, gik jeg på sprogskole, hvor jeg lærte om ironi, men kun teoretisk. På højskolen oplevede jeg den danske humor og ironi i praksis, og det var rigtig fedt.

Hvad drømte du om at blive, inden du tog på højskole?

Jeg drømte om at blive bedre til dansk og om at blive ingeniør. Jeg ville gerne blive en del af det danske samfund og forbedre mig, så jeg kunne fortsætte mit studie.
Og for at læse til ingeniør, skulle jeg blive bedre til sproget.

Hvad betød højskoleopholdet for dig?

Højskoleopholdet betød rigtig meget for mig. Det er en af de bedste oplevelser, jeg har haft, i mit liv i Danmark, og jeg har boet her i 3½ år. Jeg har lært rigtig meget om den danske kultur og det danske samfund. Og så gav højskolen mig nogle muligheder for at opdage nye veje. Jeg tænkte på nye måder, da jeg var færdig på højskolen.

Hvad var det bedste ved opholdet?

Noget af det bedste var, at jeg fik rigtig mange venner, som jeg stadig har kontakt med i dag. Jeg har også lært om den danske kultur – fx dansk mad.

Hvorfor vil du anbefale andre at tage på højskole?

Jeg anbefaler folk at tage på højskole, fordi det er en stor mulighed for at lære sproget, finde nye veje og blive hurtigere integreret.
Højskolen er et godt sted at lære kulturen at kende, fordi alle snakker dansk og spiser og laver alting sammen.

Hvad er en højskole?

Hvis du ikke helt har styr på hvad der gør en højskole til en højskole, så har vi et svar.

Få svar: hvad er en højskole

Find højskolekursus

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser