Mikkel Wallentin

Hvad drømte du om at blive, inden du tog på højskole?

Jeg drømte om at blive skuespiller, så jeg søgte blandt andet en højskole, hvor jeg kunne komme til at lave noget teater.

Hvad var det bedste ved højskoleopholdet for dig?

Det med teater fik jeg stor fornøjelse af, men det fantastiske ved at gå på højskolen var, at jeg også oplevede alt muligt andet, som jeg tog med mig, og som har præget min vej gennem livet. En meget stor oplevelse, jeg havde på højskolen, var et fag, der handlede om tro og viden - og som på sin vis bragte mig på sporet af kritisk tænkning på en måde, jeg ikke syntes, jeg var introduceret til før.

Hvorfor vil du anbefale andre at tage på højskole?

Jeg var meget ung på det tidspunkt og var lige flyttet hjemmefra. Og det var sådan det første skridt for mig ud i verden. Jeg mødte en masse fantastiske mennesker, der overbeviste mig om, at jeg kunne opleve en hel masse ved at være sammen med andre mennesker og lave ting i fællesskab med dem.

Jeg har stadig mange nære venner fra mit højskoleophold, og jeg synes, mit liv er blevet meget rigere ved at have fået dem.

Hvad er en højskole?

Hvis du ikke helt har styr på hvad der gør en højskole til en højskole, så har vi et svar.

Få svar: hvad er en højskole

Find højskolekursus

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser