Humanistiske fag

Højskolen er en fantastisk ramme til at filosofere over livets store spørgsmål. På et kort kursus kan du fordybe dig i humaniora, og du kan udforske eksistentielle og historiske spørgsmål i fællesskab med andre.

Tid til fordybelse

Mange højskoler tilbyder ugekurser, der beskæftiger sig med filosofi, eksistens, psykologi og etik. Du kan også dykke ned i litteratur og skrivning eller tage et kursus om religioner eller historiske perioder.

Alle kan være med på et humanistisk ugekursus, uanset om din bogreol er fyldt med tykke bøger, eller du er nybegynder indenfor faget. Du bliver undervist af passionerede lærere, der brænder for at udvide din horisont.

Find et kort kursus

Der er plads til voksne i alle aldre på korte kurser, men der findes også kurser, der er særligt målrettet seniorer. De fleste korte kurser varer en uge, men de kan sagtens vare længere.

Se alle korte kurser i faggruppen

Se alle seniorkurser i faggruppen

Bestil et katalog

Få overblik over alle korte kurser eller læs mere om lange højskoleophold.

Bestil et katalog

Gavekort

Vil du glæde nogen med et højskoleophold eller et tilskud?

Køb et gavekort