Idræt og gymnastik

Elsker du at være fysisk aktiv og få sved på panden? På et kort kursus kan du prøve kræfter med en ny sportsgren eller blive bedre til en disciplin eller aktivitet, som du har dyrket gennem hele livet.

Bevæg dig sammen med andre

En uge med aktivitet er godt for alle, og det er sjovt at være aktiv i fællesskab med andre. På højskolernes korte kurser får du mulighed for at være aktiv med en dygtig underviser ved roret. Et højskolekursus er en oplagt mulighed for enten at prøve noget nyt og få en grundig introduktion eller for at dykke mere ned i noget, du har dyrket i mange år.

Du kan f.eks. tage på et kort kursus i golf, gymnastik, kampsport, fitness, svømning og boldspil. Eller komme ud og være aktiv i naturen med et kort kursus i kajak, mountainbike, klatring eller vandring. Hvis du er mere til en rolig uge med fysisk velvære, kan et kursus i yoga eller meditation være sagen. Der er rigtig mange muligheder at vælge imellem.

Du bliver undervist af engagerede undervisere, der brænder for at skabe de bedste rammer for din uge. Der er plads til alle, uanset om du er nybegynder eller har dyrket den samme sportsgren i mange år.

Find et kort kursus

Der er plads til voksne i alle aldre på korte kurser, men der findes også kurser, der er særligt målrettet seniorer. De fleste korte kurser varer en uge, men de kan sagtens vare længere.

Se alle korte kurser i faggruppen

Se alle seniorkurser i faggruppen

Bestil et katalog

Få overblik over alle korte kurser eller læs mere om lange højskoleophold.

Bestil et katalog

Gavekort

Vil du glæde nogen med et højskoleophold eller et tilskud?

Køb et gavekort