Natur og naturvidenskab

Mange højskoler ligger i naturskønne omgivelser. Et ugekursus giver dig mulighed for at komme ud i det fri og opleve den danske natur sammen med andre naturentusiaster.

Mærk naturen på højskole

En uge på højskole er alletiders mulighed for at komme ud i naturen og føle, dufte og smage den. Rigtig mange højskoler har spændende ugekurser med vandring på skemaet, der kombineres med andre friluftsaktiviteter som jagt, fiskeri, sejlads, ornitologi, cykelture samt bæredygtighed og økologi.

En uge på højskole med naturen i fokus giver dig mulighed for at udforske naturen. Du oplever naturen på en anderledes måde i fællesskab med andre, og måske stifter du bekendtskab med en del af Danmark, som du ikke har set før. Du har altid en dygtig guide og underviser ved hånden, der giver dig nye perspektiver på natur og miljø.

Find et kort kursus

Der er plads til voksne i alle aldre på korte kurser, men der findes også kurser, der er særligt målrettet seniorer. De fleste korte kurser varer en uge, men de kan sagtens vare længere.

Se alle korte kurser i faggruppen

Se alle seniorkurser i faggruppen

Bestil et katalog

Få overblik over alle korte kurser eller læs mere om lange højskoleophold.

Bestil et katalog

Gavekort

Vil du glæde nogen med et højskoleophold eller et tilskud?

Køb et gavekort