Natur og naturvidenskab

Naturen er lige uden for døren på de fleste højskoler. Du kan bruge den i fag som friluftsliv og kajak, eller du kan blive klogere på, hvordan verden hænger sammen gennem naturvidenskabelige fag som økologi, biologi, fysik, teknologi og meget mere.

Fokus på natur og naturvidenskab

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem.

Der findes et væld af tilbud inden for naturfag og friluftsliv, mens enkelte højskoler har fokus på zoologi, kemi, matematik, biologi og teknologi. Fagene kan kombineres med andre emner, så du fx både har robotteknologi og teater.

Se kurser i Natur og naturvidenskab

Se højskoler med fag inden for Natur og naturvidenskab

Det er fedt at have fokus på naturen

Asbjørn, naturfag

Mød Asbjørn, der har naturfag

Asbjørn havde brug for en pause efter sin bachelor og tog et år på højskole. Her har han naturfag, hvor han lærer om den danske natur, går til skydning og brygger sin egen øl. Højskolen giver ham mulighed for at udforske naturen.

Det er sjovt at være med til at skabe noget selv

Asbjørn, naturfag

Få teknikken i hænderne

Naturen ligger lige derude og venter. Du kan gå på opdagelse i den gennem fag inden for friluftsliv eller du kan blive klogere på, hvordan det hele hænger sammen.

På højskolen får du mulighed for at prøve kræfter med naturvidenskaben på en langt mere praktisk måde end andre steder. Du kan bygge din egen vindmølle, obducere en gris og tegne ting med en 3D-pen.

I filmen herunder får du indtryk af de mange muligheder der er, for at dyrke naturen og naturvidenskab på højskole.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser