Brenderup Højskole

Vi er en almen højskole med plads til 50 elever. Vi har fokus på den bæredygtige livsstil igennem byggeri, friluftsliv, keramik, re-design, havefag, kunst og det gode liv. Vi viser dig gerne vores dejlige højskole, så kom forbi til en rundvisning og få fornemmelsen af fællesskabet og de mange nye muligheder og venskaber der venter på dig.

Om skolen

Slå dybe rødder for livet – På Brenderup Højskole lægger vi vægt på bæredygtighed, fællesskab og fordybelse. Her møder du dig selv igennem frihed og fordybelse.

På Brenderup Højskolenlever vi sammen. Vi spiser og laver projekter sammen. Vi tager på ture sammen, hvor der er mulighed for studierejser til Marokko eller Tyskland, samt frivilligt arbejde på vores venskabsskoler i Kenya og Nepal.

Vil du være en del af Brenderups fællesskab på et højskoleophold, hvor du arbejder med alt fra permakultur, keramik og andre kreative fag?

Eller er du optaget af de mange kulturer der definere vores verden og din egen brik i denne sammenhæng?

Få venskaber på den bedste højskole på fyn

Højskole på Fyn

Brenderup ligger i Danmarks navle, på Fyn, lidt nord for Middelfart. Skolen ligger i et naturskønt område, hvor stranden og skoven spiller en stor rolle for vores fokus på naturen. Derudover ligger skolen tæt på Odense, som du kan tage til med toget fra Middelfart.

Få en rundvisning af højskolen og se skolens historiske bygninger, den smukke have og oplev en ro og stemning, du kun sjælen møder i hverdagen.

Tag et højskoleophold på 4,5 - 6 måneder og sammensæt dit eget skema.

Vores kernefag

Bæredygtighed og økologi
Friluftsliv
Design
Keramik og Raku
Idræt og sport
Outdoor
International linie (undervisningssprog: engelsk)
Rejser (over 2 uger)
Selvudvikling

Fag og emner

Fagområder

NYHED! Oplev Brenderup Højskoles nye fag i køn, krop og seksualitet

Vi har 5 fagområder, hvori du kan vælge blandt en masse spændende højskolefag.

Friluftsliv- Kom ud i naturen og udfordre dig selv, med vores fag outdoor og mental og fysisk træning.

Kreativ fremtid - Slip kreativiteten løs og udvikle dine kunstneriske talenter i vores fag keramik, kunst, tekstil re-design eller dansk sprog og kultur.

Krop og sind -Lær din krop og dit sind bedre at kende med vores fag - krop, køn og sexualitet, improvisation, musik og NADA.

Bæredygtighed - Her får du viden om bæredygtige byggematerialer når du udforsker vores håndværksfag - bæredygtigt byggeri, tiny house, urter og personlig pleje, social bæredygtighed og permahave.

Brendere i verden - Oplev verdenen. Både på højskolen og på rejser/studieture med højskolen. Du kan komme helt tæt på kulturen med vores frivillige arbejde i Kenya og Nepal.

Korte kurser

Hvis du vil opleve Brenderup Højskole i kortere tid, tilbyder vi korte kurser året rundt. Her kan du opleve højskolestemningen og fordybe dig sammen med andre.
Vi tilbyder blandt andet familiekurser, ø-vandringer, jule-kurser og meget mere.
Udforsk højskolens korte kurser.

Praktiske informationer

Højskoleophold på 4,5 - 6 måneder

Når du starter på Brenderup Højskole starter du på dit livs rejse ind i fællesskaber, venskaber, rejser og mange spændende personlige udfordringer og oplevelser.

På Brenderup Højskole har du mulighed for et højskoleophold om foråret på 24 uger og 14 uger. I efteråret har du mulighed for et højskoleophold i 20 eller 15 uger.

Vi står altid klar til at vejlede dig, du kan kontakte højskolen.

Kom indenfor

Vi elsker at få besøg på Brenderup Højskole. Ring til os på +45 6444 2414 eller book en rundvisning af højskolen.

Kataloger

Hent højskolens kataloger

Katalog lange kurser

Katalog korte kurser

Skoletype

Bred almen højskole

Priser

Priser på et langt højskoleophold

Tilskud og støttemuligheder på højskole

Information om elevpladser

Elevpladser: 50

Plads til 50 elever.

På Brenderup Højskole lever vi for den bæredygtige leveform. De fleste elever er mellem 18-26 år men der er også elever på +40 år. Der plejer at være en god blanding af nationaliteter, køn, alder og livserfaring, på højskolen.

Rejser

Vi er en højskole, som åbner op for verdenen. Der er mulighed for studieture til blandt andet Marokko og Tyskland. Der er også mulighed for frivilligt arbejde i Afrika og Himalaya bjergene.

Rejs til Nepal på højskoleophold
Bliv frivillig i Kenya

Kost

Vi serverer grøn og varieret mad, og arbejder hele tiden på at bruge flest mulige bæredygtige og økologiske råvarer.
Vi har bronzemærke i Økologi, og vi har skåret ned på kødforbruget. I dag har vi gennemsnitlig 4 dage vegetarisk/vegansk.

Børn med på lange kurser

Ring på 6444 2414 og hør nærmere.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Mulighed for at leje en kursusfløj med lille opholdsstue/mødelokale. Øvrige lokaler efter aftale.

Handicapfaciliteter

5 værelser i stueplan (enkelt og dobbelt) med adgang til fælles handicaptoilet/bad.

Kontakt højskolen

Brenderup Højskole