Højskolerne gør deres hoser grønne på Island

Udgivet 28-02-2018

Højskolerne elsker at byde islændinge velkommen. Sanger Tue West og Højskolerne tager til Island for at udbrede kendskabet.

Uddannelsesmesse og besøg på gymnasier på Osland

Der er allerede i dag flere islændinge, som tager turen til Danmark, for at gå en dansk folkehøjskole. Folkehøjskolernes Forening vurderer, at der hvert år i gennemsnit er omkring 120 islændinge på højskole i Danmark.

Sammen med sanger Tue West, som spiller nogle sange, vil medarbejdere i Højskolernes Hus fortælle om højskolerne og uddele informationsmateriale. De besøger Borgarholtsskólinn, Fjölbrautskólinn og messen, som foregår i Nordens Hus d. 2-3. marts.

Tue West er en dansk singer-songwriter. Han debuterede i 2003 og har siden udgivet seks soloalbums på dansk, samt et engelsksproget album med trioen Jaruni, Moura and Wesko.

Tue West