Ta' på sommerhøjskole og bliv bedre til dansk og matematik

Udgivet 17-05-2018

Er du ung og uden ungdomsuddannelse, og har du brug for at blive bedre til dansk og matematik? Så ta' på sommerhøjskole og få et fagligt løft og masser af gode højskoleoplevelser sammen med andre unge.

3 uger med intensiv undervisning og højskoleliv

Sommerhøjskole er et 3 ugers intensivt læringsforløb med spændende aktiviteter, undervisning i dansk og matematik, højskolefag, udflugter, værksteder, hyggelilgt samvær og meget mere.

Kurset er for dig, der gerne vil til optagelsesprøve på en ungdomsuddannelse, og som samtidig har lyst til at møde nye mennesker og indgå i fællesskaber, du vil huske.

3 forskellige højskoler

Kurserne bliver afholdt på tre forskellige højskoler: Egå Ungdoms-Højskole, Rønde Højskole og Vrå Højskole. Hver skole tilbyder forskellige højskolefag og forløb, men dansk og matematik er obligatorisk på alle kurserne.

Vil du med?

Sommerhøjskole er for unge mellem 16 og 30 år uden ungdomsuddannelse, og du kan læse meget mere om skolerne, programmet og procedure for ansøgning lige her.