HØJSKOLE HACK: Lav din egen gin

Udgivet 18-12-2019

Der er mange muligheder for at bruge naturen som spisekammer. Anni Pedersen fra Vester Thorup Højskole giver gode råd til hvordan du laver din egen gin.

Sådan forvandler du en billig vodka til velsmagende gin. Anni Pedersen underviser i faget "Naturens spisekammer" på Vester Thorup Højskole og hun giver her gode råd til, hvordan du kan spise naturen.

Sådan gør du

Du skal bruge enebær og vodka til din basisgin. Men hvis du går på opdagelse i en urtehave eller ude i naturen, kan du finde masser af smagsgivere, som gør din gin endnu mere spændende. Det kan fx være salvie, timian og oregano. Eller prøv med slåen, hybenrose eller hindbær. Mange laver slåengin i dag, men du kan fint kombinere enebær og slåen, når du laver din egen gin. Prøv dig frem og skab din egen favoritgin.

Læs mere om Naturens spisekammer på Vester Thorup Højskole

Er du interesseret i selvforsyning og naturen som spisekammer er der masser af muligheder på højskole

Se hvilke højskoler der har selvforsyning på skemaet

Se Højskole Hacks