Højskolerne er igen på Ungdommens Folkemøde

Udgivet 04-09-2019

På Ungdommens Folkemøde kan du i år møde elever og lærere fra fem forskellige højskoler. Her vil der være rum for kreative aktiviteter, fysisk udfoldelse og meningsfulde samtaler.

Der er klassisk højskole på programmet

På Ungdommens Folkemøde i Valbyparken vil Højskolernes stadeplads emme af klassisk højskole med mennesker, fællessang, udfoldelse, krop, tanke og samtale. Her er der fokus på aktiviteter af samskabende, nærværende og kreativ karakter, med det enkelte menneske og fællesskaber som pejlemærker i en verden, hvor der findes både negative og positive oplevelser med det at være sammen.

Muleposer og samtaler om seksuel dannelse

Folkemødet løber af stablen d. 5-6. september, og i år er det Brandbjerg Højskole, Grundtvigs Højskole, Vrå Højskole og Gymnastikhøjskolen i Ollerup, der er gået sammen om at skabe et rum for samtaler om ungdommens udfordringer og visioner. Begge dage vil der være fælles morgensang og fortælling, efterfulgt af spil, yoga, håndstand, musik, muleposekreationer, fotos, klima, seksuel dannelse med mere. Dagene afsluttes med fællessang og fortælling. Der vil både være tidligere og nuværende elever i teltet, samt højskolelærere fra forskellige højskoler. Håbet er, at aktiviteterne kan være med til at inspirere og skabe grobund for meningsfulde samtaler, samskabelse og mangfoldige møder.