Højskolernes Sommerpakke

Udgivet 02-07-2020

Masser af ekstraordinær aktivitet til og med september og mulighed for at få rabat på sommerkurser på landets folkehøjskoler

Naturvandring

Du kan altid tage på et højskolekursus i din sommerferie – møde nye mennesker og fordybe dig i emner, der optager dig. I denne sommer (til og med september) har 26 højskoler dog også fået tilskud til at lave 36 ekstraordinære sommeraktiviteter. Der tilbydes bl.a. højskolekurser til nedsat pris, eller du inviteres med til offentlige og ofte gratis arrangementer.

Så tag på højskole - og nyd nogle gode stunder. Nogle uger husker du bare bedre end andre.

Find en liste over ekstraordinære sommeraktiviteter her

Baggrund for højskolernes sommerpakke

Regeringen og flere partier i Folketinget er blevet enige om en sommerpakke på 700 mio. kr. til at fremme aktiviteter i løbet af sommeren. Der afsættes bl.a. 4 mio. kr. til understøttelse af højskolernes sommeraktiviteter. Flere borgere skal have mulighed for at komme på højskole i hele Danmark.