Hvem vander planterne når højskolen er lukket?

Udgivet 14-03-2020

Højskolefællesskabet finder gode praktiske løsninger på de udfordringer, der opstår pga. Coronakrisen. På Den Skandinaviske Designhøjskole tilbød internationale elever at de andre elevers planter, mens eleverne er hjemme.

Chili (th.), Madoka (midt) og Yukari (tv.), som er en del af en mindre gruppe af elever, som er nødt til at blive på højskolen.

Højskolerne lukker

Landet højskolelever er taget hjem som følge af regeringen Coranaplan. Onsdag vedtog regeringen at landets højskoler skal lukkes til og med 29. marts og alle elever sendes hjem.

Den Skandinaviske Designhøjskole var en af de internationale elever hurtig til at melde sig som plantepasser. Chili, som er fra Australien, tilbød igår på højskolens interne Facebook side at passe planter for de elever, som skal tage hjem. De har lavet en lille botanisk have for alle de planter, eleverne har stående på værelserne.

Botanisk have samlet mens eleverne er hjemme

Der har nu dannet sig en lille, fin botanisk have i hjørnet i vores ene samlingssal.

Fortæller Camilla Karlshøj, PR medarbejder