Højskolerne ruller til Ungdommens Folkemøde med foodtruck og pop up-events

Udgivet 06-09-2021

Ved Højskolernes Foodtruck vil der være mulighed for at eksperimentere med elektronisk lydproduktion, opleve et ekkokammer og nyde en lækker hjemmelavet højskoleburger.

På Ungdommens Folkemøde i Valbyparken d. 7.-8. september kan du i år opleve Højskolernes Folkemøde på hjul i form af en retro foodtruck. Vi byder på højskoleburgere, donuts, juice, te og kaffe, mens den åndelige føde består af inddragende pop-ups, arrangeret af tidligere- og nuværende højskoleelever. Det hele finder sted omkring den gule højskolefoodtruck.

Prøv testen: Hvad brænder du for?

På pladsen kan du møde Højskolernes oplægsholderteam, der iført højskolerøde kedeldragter og med en iPad i hånden, guider dig igennem Hvad brænder du for?-testen.

Hvad brænder du for? er højskolernes svar på en matchmaker-app, som du kan brug til at swipe dig lun på en højskole eller finde et kursus eller en linje, der tænder din ild.

Prøv Hvad brænder du for?

Udover at guide folkemødegæsterne igennem testen, vil oplægsholderne også svare på spørgsmål om højskole og gøre dig klogere på, om et højskoleophold er noget for dig.

Ambassadørevent: Lever du i et ekkokammer?

Lever du i et ekkokammer? Hvilke ekkokamre møder du i din hverdag? Hvad er et ekkokammer overhovedet? Og er det godt eller skidt at befinde sig i et? Højskolernes ambassadørnetværk stiller i år spørgsmålstegn ved vores kilder til nyheder og information. Husker vi at tale og lytte til folk, vi er uenige med? Og kan vi lære noget af hinanden, eller bliver vi blot mere uenige?

Sådan spørger nogle af højskolernes ambassadører, når de igennem en interaktiv debat sætter fokus på uenighed og de ekkokamre, vi dagligt bevæger os i.

POP-UP højskole: NyCirkus & lydproduktion

Musik- og Teaterhøjskolen gæster højskolerne på Ungdommens Folkemøde. Først med elever fra cirkuslinjen, der har pakket alt deres udstyr for at kunne levere det fornemmeste gøgl. Derefter vil musikeleverne præsentere et elektronisk livenummer og efterfølgende invitere nysgerrige gæster med ind i deres digitale og dimsede værksted, hvor du kan få indblik i, hvordan elektronik og knapper kan omsættes til musik.