Politikens nye højskoletillæg er udkommet

Udgivet 03-03-2023

Højskolerne tilbyder gode muligheder for at dyrke kreativiteten og kunsten. Det dykker Politikens Højskoletillæg ned i denne gang.

Politikens højskoletillæg 2023

Alia går på musiklinjen på Johan Borups Højskole. Hun beskriver i et interview, hvordan det har været svært at forklare sin irakiske familie, hvad det er at gå på højskole. Hun drømmer om at blive musiker og leve af at skrive sange.

I en reportage fra Kunsthøjskolen i Holbæk møder vi fire elever, der drømmer om at arbejde med kunst på forskellige måder og er ved at forberede sig på det og udvikle deres evner.

Vi møder også Marta fra Den Internationale Højskole i et interview. Marta er fra Ukraine og er kommet på højskole i Danmark med støtte fra den pulje, der blev startet for et år siden netop med dét formål at give unge ukrainere mulighed for at tage et højskoleophold i Danmark.

Læs hele tillægget her

Indhold:

Klumme: Der viste sig at være plads til mig på højskolen.

Reportage: På Kunsthøjskolen Holbæk mærkes, læres og skabes.

Nyhed: Her-og-nu-pleje.

Reportage: Med kunst forsøger Leily og Alia at overbevise deres familier om værdien af en skole uden eksamener.

Nyhed: Stipendier og samtaler gør en forskel.

Nyhed: "Vi får brug for unge med demokratisk mod til at bygge Ukraine op igen"

Nyhed: Ny højskole i støbeskeen

Nyhed: Kunsten at forene gamle traditioner og nye ildsjæle

Andre nyheder

Hent flere

Vil du modtage vores nyhedsbrev?

Højskolernes nyhedsbrev er for dig, der har været på højskole, skal på højskole eller bare gerne vil vide noget om, hvad der sker i højskoleverdenen og hvad, du kan deltage i.

• Aktuelle historier fra højskolelivet
  • Nyt om højskolekurser