Bæredygtig dannelse

Skal du med på selvforsyning for begyndere, lære det nyeste inden for permakultur eller blive klogere på bæredygtighed, klimakamp eller grøn omstilling? På højskolerne kan du engagere dig i udviklingen for en bæredygtig hverdag, bidrage til en grønnere verden og gøre aktivt medborgerskab til en løftestang for bæredygtig udvikling.

Bæredygtige højskolehacks

Højskolemennesker leverer dugfrisk dannelse til bæredygtighed og guider dig i en række Højskole Hacks i alt fra at bygge et tiny house i hampebeton til kunsten at skralde din mad.

Hent flere

Nyheder om bæredygtighed på højskolerne

Hent flere

Bag om højskolernes arbejde med bæredygtighed

Bæredygtighed er et centralt indsatsområde for Højskolerne i Danmark. Foreningen for Folkehøjskoler i Danmark arbejder for, højskolerne kan være med til at vise, at aktivt medborgerskab og et stærkt civilsamfund kan blive en løftestang for en bæredygtig udvikling.

Knap 90 % af landets folkehøjskoler udbyder fag i eller omkring bæredygtighed, heraf halvdelen som hovedfag hvor bæredygtighed er omdrejningspunktet.

Kilde: spørgeskemaundersøgelse blandt landets højskoler udarbejdet af FFD i 2020.