Højskolernes tilskud sikret det kommende år

Udgivet 22-03-2020

Kulturministeren sikrer Højskolernes statstilskud. Det skaber sikkerhed for højskolernes økonomi og nogen ro til at arbejde videre med de udfordringer, Corona-krisen har skabt for højskolerne.

Højskolernes statstilskud er afhængigt af, at højskolerne har betalende elever. Derfor er højskolernes økonomi dobbelt udfordret på grund af Corona-krisen, for hvis elevtallet falder vil det betyde frafald af både elevernes egenbetaling og af statstilskuddet.

Højskolerne i 2020 kan modtage tilskud uafhængigt af antallet af betalende elever. Tilskuddet vil blive fastsat efter 2019-niveauet.

Alle højskolerne kan desuden bruge den ordning, der giver mulighed for at udskyde indbetalinger til Skat.

Læs nyheden på www.ffd.dk

Meld dig til et sommerkursus

Der er fortsat mulighed for at tilmelde sig de mange kommende kurser på landets højskoler. Der er over 3 måneder til de fleste kurser starter.

Se de aktuelle kurser på højskolerne

Planlægningen fortsætter, men det er alene myndighederne, der afgør, hvornår højskolerne igen kan slå dørene op og hvilke regler der gælder for forsamling af mennesker.

Højskolerne følger de offentlige anbefalinger. Hold dig opdateret på www.coronasmitte.dk

Følg orienteringen om corona og højskolerne