Højskoleelever marcherer for klimaet

Udgivet 01-09-2020

Lørdag d. 5/9 bliver en dag i klimaets tegn. En række højskoleambassadører har taget initiativ til at deltage i vigtige klimaarrangementer både i København og i Middelfart.

Den 5/9 afholdes Folkets Klimamarch rundt om Søerne i København, og Klimafolkemødet i Middelfart. Takket være engagerede højskoleambassadører bliver det med deltagelse af Højskolerne.

March i København

Til Folkets Klimamarch vil der være en menneskekæde for klimaet rundt om Søerne for at markere nødvendighede af et sænket klimaaftryk og en retfærdig grøn finanslov. En gruppe højskoleambassadører tog under Højskolernes Topmøde i februar initiativ til at deltage til Folkets Klimamarch, og markere Højskolernes opbakning til begivenheden.

Se Facebook event fra højskoleambassadørerne

De vil være til stede kl. 13.00 på langsiden ved Peblinge Dossering på Nørrebrosiden, hvor der vil være god stemning, coronaafstand og flotte bannere.

Debat i Middelfart

Derudover har en gruppe højskoleambassadører planlagt en debat på Klimaets Folkemøde i Middelfart kl. 10.00.

Under overskriften: "Hænger vores hverdag sammen med vores livsværdier" vil de sætte fokus på, hvordan vi livet igennem kan blive mere bevidste om vores livsværdier, og hvordan vi kan handle på dem i forhold til klimaet.

Paneldeltagere er: Johannes Schønau (Egmonst Højskole og bæredygtighedskonsulent for Højskolernes Forening), Theis Scherfig (Udlum Højskole), Christiane Emilie Jørgensen og Tobias Dalager, Højskoleambassadører. Moderator: Sabina Bechmann, Højskoleambassadør. Programmet og gratis billetter kan ses og bestilles på: klimafolkemoedet.dk.

Du kan også læse mere om Højskolernes bæredygtighedsindsats her.